Produkter: A -Ö

Bostik uppgraderar sitt sponsoravtal och blir officiell partner till den berömda cykeltävlingen Tour de France 2017 och 2018. Det nya sponsoravtalet har utökat företagets tidigare roll som officiell leverantör under 2015 och 2016 och fortsätter att gälla de närmaste två åren.

Tävlingen, som i år anordnas för 104:e gången, börjar den 1 juli i Düsseldorf i Tyskland och pågår till den 23 juli. Den 3 540 km långa rutten genom Frankrike omfattar 21 etapper, där även Belgien och Luxemburg ingår. De 198 deltagarna från 22 lag kommer att kämpa i cykelvärldens mest utmanande förhållanden innan de korsar mållinjen på Champs-Élysées i Paris 3 veckor senare.

Tävlingen kommer att TV-sändas för ca 2 miljarder tittare, och dra till sig ca 12 miljoner åskådare längs vägarna. Dessutom kommer Tour de France officiella webbplats att locka 36 miljoner besökare under tävlingen, medan ytterligare 6 miljoner fans kommer att följa loppet via dess sociala medier.

Bostiks ordförande och VD, Vincent Legros, sa följande när han bekräftade det nya sponsoravtalet: ”Vi är mycket glada över att kunna stärka vårt samarbete med Tour de France, som fortsätter att vara ett av de tre populäraste sportevenemangen i världen. Det nya avtalet ger oss möjlighet att öka exponeringen av vårt varumärke och visa vad vi kan under alla de 21 etapperna.”